Το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Ντεκρολί λειτουργεί τα απογεύματα από τις 16:30 έως τις 22:30 και φιλοξενεί παιδιά ηλικίας 5 έως 12 ετών.Το πρόγραμμα των δράσεων που ακολουθείται στοχεύει στην ψυχαγωγία, τη μάθηση και την εκτόνωση, μέσω της αξιοποίησης των ενδιαφερόντων των παιδιών.
Πατήστε πάνω στις παρακάτω δράσεις για να μάθετε περισσότερα!
Το σκάκι αποτελεί ένα από τα παλαιότερα επιτραπέζια παιχνίδια στρατηγικής. Χαρακτηρίζεται επίσης ως ένα πνευματικό άθλημα. Αρχικά, τα παιδιά γνωρίζουν το σκάκι χρησιμοποιώντας ειδικές σκακιέρες. Συγκεκριμένα μαθαίνουν με παιγνιώδη τρόπο στοιχεία για τη σκακιέρα, τις κινήσεις των πιονιών, την αξία τους και ορισμένες στρατηγικές για το παιχνίδι. Μέσα από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά μαθαίνουν να τηρούν κανόνες, εξασκούνται στην επίλυση προβλημάτων και ασκούν τη συγκέντρωση και την παρατηρητικότητά τους.
Στο τμήμα κατασκευής κοσμημάτων τα παιδιά δημιουργούν τα δικά τους κοσμήματα, αξεσουάρ για τα μαλλιά και διάφορα άλλα διακοσμητικά. Συγκεκριμένα, μαθαίνουν τρόπους επεξεργασίας διαφόρων υλικών και τεχνικές κατασκευής κοσμημάτων χρησιμοποιώντας ποικίλα υλικά όπως σύρμα, κλωστές και χάντρες. Στα πλαίσια κατασκευής κοσμημάτων μαθαίνουν, επίσης, να πλέκουν με τα δάχτυλα, να κεντούν σταυροβελονιά και να ράβουν απλά σχέδια. Μέσα από τη διαδικασία αυτή τα παιδιά αναπτύσσουν τη φαντασία τους, δημιουργούν βάση του δικού τους στιλ και καλλιεργούν δεξιότητες όπως η λεπτή τους κινητικότητα.
Η Περιβαλλοντική Αγωγή έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση και τον προβληματισμό των παιδιών για περιβαλλοντικά θέματα. Τα παιδιά μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν το περιβάλλον ως το σπίτι τους, με σεβασμό και αγάπη και να βιώνουν τα κρίσιμα ζητήματα του περιβάλλοντος ως μια υπόθεση που αφορά όλους μας. Έτσι, μέσα από ποικίλες δράσεις, κατάλληλο οπτικοακουστικό υλικό, δραστηριότητες στη φύση και παιχνίδια τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διάφορα περιβαλλοντικά θέματα, τις αιτίες και τις λύσεις τους. Παράλληλα, μαθαίνουν μέσα από τις διάφορες δραστηριότητες να εκφράζουν τους προβληματισμούς τους και τα βιώματά τους και να συζητούν για διάφορα θέματα με παιδιά της ηλικίας τους.
Η μαγειρική αποτελεί μία από τις αγαπημένες ασχολίες των παιδιών. Στη μαγειρική τα παιδιά μαθαίνουν διασκεδάζοντας. Υλοποιώντας ποικίλες συνταγές έρχονται σε επαφή με νέα υλικά τα οποία μπορούν να εντάξουν στις διατροφικές τους συνήθειες, μαθαίνουν να μετρούν και να ζυγίζουν υλικά και να χρησιμοποιούν εργαλεία, αναγκαία στη μαγειρική και στη ζαχαροπλαστική. Μαγειρεύοντας μαθαίνουν επίσης μέσα από μια ευχάριστη και δημιουργική διαδικασία να εκτελούν οδηγίες, να τηρούν βασικούς κανόνες υγιεινής και να συνεργάζονται ώστε να επιτευχθεί ένας κοινός στόχος.
Η διεξαγωγή πειραμάτων αποτελεί μια διασκεδαστική και πολλές φορές εντυπωσιακή διαδικασία για τα παιδιά όλων των ηλικιών. Μέσα από μια παιγνιώδη διαδικασία που στα μικρότερα παιδιά μοιάζει μαγική και χρησιμοποιώντας απλά υλικά, τα παιδιά μαθαίνουν να ακολουθούν απλές οδηγίες ώστε να φέρουν εις πέρας το πείραμα, οξύνουν την παρατηρητικότητά τους, εξασκούνται στη διεξαγωγή συμπερασμάτων και μαθαίνουν να εξηγούν φαινόμενα που παρατηρούνται στη φύση.
Η παραμυθογνωσία είναι μια δραστηριότητα η οποία αφορά τη βελτίωση της σχέσης των παιδιών με τα παραμύθια. Στο τμήμα αυτό τα παιδιά έρχονται σε επαφή με παραμύθια, άλλοτε κλασσικά άλλοτε πιο σύγχρονα. Μέσα από την ανάγνωση, τη συζήτηση και τις δραστηριότητες πάνω σε κάθε παραμύθι τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να συζητούν καίρια κοινωνικά θέματα που πραγματεύεται το εκάστοτε παραμύθι. Στόχος είναι τα παιδιά να αγαπήσουν τα παραμύθια και να ευαισθητοποιηθούν κοινωνικά έχοντας τη χαρά να φτιάξουν τα δικά τους παραμύθια.
Η πηλοπλαστική είναι η τέχνη που αφορά τη δημιουργία πήλινων διακοσμητικών και αντικειμένων. Μέσα από αυτό το μάθημα, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να δουν πώς μια άμορφη μάζα πηλού μπορεί να μετατραπεί σε διάφορα χρηστικά και διακοσμητικά αντικείμενα. Τα παιδιά θα μάθουν να δουλεύουν τον πηλό, να πλάθουν και να χαράσσουν σε αυτόν και να βάλουν όλη τους τη φαντασία να δουλέψει. Επίσης, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με χρώματα και πινέλα ενώ παράλληλα πειραματίζονται με τις μίξεις των χρωμάτων κάνοντας ξεχωριστές αποχρώσεις.
Οι τρισδιάστατες κατασκευές δίνουν στα παιδιά την ευκαιρία να φανταστούν και να συνθέσουν φαινομενικά ασύνδετα υλικά μεταξύ τους ώστε να βγάλουν ένα αισθητικά ωραίο αποτέλεσμα. Τα παιδιά με φαντασία και ανάλογη καθοδήγηση δίνουν μορφή σε αντικείμενα οικιακής χρήσης (χάρτινα πιάτα και ποτήρια, κουτιά από παπούτσια, ρολά από χαρτί κουζίνας) και αντικείμενα που συναντάμε στο περιβάλλον (κουκουνάρια, φύλλα, βελανίδια, ξυλάκια, πέτρες). Σε συνδυασμό με υλικά χειροτεχνίας όπως κόλλες, ψαλίδια, χρώματα, πινέλα και χαρτόνια φτιάχνουν μοναδικές δημιουργίες άλλοτε ατομικές και άλλοτε ομαδικές.
Στο γύρο του κόσμου τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να «ταξιδέψουν» σε διάφορες χώρες του κόσμου μέσα από πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό και με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Τα παιδιά μαθαίνουν πληροφορίες για την εκάστοτε χώρα, βλέπουν αξιοθέατα, ακούν παραδοσιακές μουσικές και μαθαίνουν βασικές λέξεις από την κάθε γλώσσα. Επίσης έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τις δικές τους κατασκευές από τα αξιοθέατα της χώρας στην οποία ταξίδεψαν. Στόχος είναι η γνωριμία με νέους λαούς και κουλτούρες, η απευαισθητοποίηση της διαφορετικότητας και η επαφή με τα ανά τον κόσμο γνωστά μνημεία.
Η θεατρική αγωγή έχει ως πρωταρχικό ρόλο τη συναισθηματική εξέλιξη μέσα από το θέατρο και το δράμα (δράση). Στόχος της είναι να εμπλέξει τα παιδιά σε μια διαδικασία διερεύνησης κοινωνικών θεμάτων που τα αφορούν, και μέσα από αυτήν τη διαδικασία να αποκτήσουν τις ικανότητες και να καλλιεργήσουν τις αξίες, στάσεις, συμπεριφορές που απαρτίζουν τη σύγχρονη καθημερινότητα. Η Θεατρική Αγωγή είναι μια δραστηριότητα κατά την οποία όσοι συμμετέχουν μεταμορφώνουν τους εαυτούς τους, τον χώρο και τον χρόνο για να φανταστούν και να αλληλοεπιδράσουν ως «άλλοι» σε «άλλο» χώρο και «άλλο» χρόνο. Χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές και μέσα, όπως ο αυτοσχεδιασμός, ενισχύεται η φαντασία, η δημιουργικότητα και η ομαδικότητα των παιδιών.
Η μουσικοκινητική αγωγή αποτελείται από την μουσική, την κίνηση και την εκπαίδευση (αγωγή). Η μουσική είναι η τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση διαφόρων ήχων. Όσον αφορά τον όρο “αγωγή”, η ερμηνεία που δίνεται είναι η προδιάθεση των ανθρώπων να αναπτυχθούν πολύπλευρα (σωματικά, πνευματικά, κοινωνικά, ηθικά και αισθητικά). Η μουσικοκινητική αγωγή περιλαμβάνει παιχνίδια, τα οποία σε συνδυασμό με τη μουσική και την κίνηση βοηθούν τα παιδιά να καλλιεργήσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους, την ομαδικότητα, την έκφραση συναισθημάτων και το συντονισμό των κινήσεων τους. Στόχος τους είναι αφενός εξοικείωση του παιδιού με τη μουσική και αφετέρου η σωματική και πνευματική εκτόνωση του παιδιού.
Η ενόργανη γυμναστική είναι ένα άθλημα που συμπεριλαμβάνονται όργανα και ασκήσεις . Απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες για να χρησιμοποιηθεί αρχικά ως μέσο εκγύμνασης και στη συνέχεια ως μέσο ψυχοσωματικής και κοινωνικής προαγωγής . Στόχος είναι ο έλεγχος του σώματος , η αντίληψη του χώρου και η ανάπτυξη της δύναμης, της ευλυγισίας και της ισορροπίας. Εκτελούνται ασκήσεις όπου απαιτείται επιμονή, αυτοσυγκέντρωση και πειθαρχία αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν χαρά και ενθουσιασμό χρησιμοποιώντας μια παιγνιώδη διάθεση. Ξεκινώντας με τις ασκήσεις εδάφους και σε συνδυασμό με τα βοηθητικά όργανα τα παιδιά αποκτούν κινητικές εμπειρίες και γυμνάζονται πολύπλευρα.
Η ρυθμική γυμναστική είναι ένα καλλιτεχνικό άθλημα. Οφείλει την προέλευσή της στο μπαλέτο και συνδυάζει την ευλυγισία, τη μουσική, την απαλότητα της κίνησης και την χορογραφία. Περιλαμβάνει δύο είδη τεχνικής : τα στοιχεία του σώματος και τον χειρισμό των οργάνων (μπάλα, στεφάνι, σχοινάκι, κορδέλα, κορύνες) . Οι ασκήσεις είναι σύνθετες καθώς περιλαμβάνουν συντονισμό διαφορετικών μελών του σώματος με τα όργανα. Μέσα από τον αυτοσχεδιασμό πετυχαίνουμε την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης καθώς δίνεται η ευκαιρία να εξοικειωθούν με την άσκηση, να αποκτήσουν αρμονία, έκφραση στην κίνηση και να αναπτύξουν νέες σωματικές δυνατότητες.
Το τένις είναι ένα από τα πιο δημοφιλή αθλήματα στον κόσμο, το οποίο απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες. Στόχος είναι η νοητική, συναισθηματική και η σωματική ανάπτυξη καθώς απαιτείται συνεχής κίνηση του σώματος. Είναι ένα άθλημα το οποίο ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία μεταξύ των παιδιών καθώς προσφέρει πολλές ευκαιρίες κοινωνικοποίησης. Το παιχνίδι μπορεί να είναι είτε ατομικό είτε ομαδικό και σταδιακά τα παιδιά μυούνται στους κανόνες του παιχνιδιού και μαθαίνουν να χειρίζονται τη ρακέτα και το μπαλάκι.
Το ποδόσφαιρο είναι ένα ομαδικό άθλημα και συμβάλλει τόσο στη βελτίωση της αερόβιας και αναερόβιας ικανότητας, της δύναμης, της οστικής πυκνότητας και ισορροπίας. Προάγει την πειθαρχία, τη συνεργασία και την αυτοπεποίθηση καθώς και τον σεβασμό προς τους κανόνες και την υπόλοιπη ομάδα. Στόχος μας είναι τα παιδιά να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση, να αναπτύξουν συνεργατικό πνεύμα, να γνωρίσουν την τεχνική και τους κανόνες του αθλήματος ενώ παράλληλα παίζουν με χαρά και ενθουσιασμό παρέα με τους φίλους τους.
Στις Αθλητικές Δράσεις τα παιδιά έρχονται κυρίως σε επαφή με τα αθλήματα του Στίβου (κλασσικός αθλητισμός). Ο στίβος είναι ένα άθλημα που αποτελείται από αγωνίσματα που περιλαμβάνουν αγώνες δρόμων, άλματα, ρίψεις και σκυταλοδρομίες. Είναι ένα ατομικό άθλημα και απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες καθώς η ποικιλία των ερεθισμάτων που λαμβάνουν συμβάλλουν στην βελτίωση της φυσικής κατάστασης, της ευλυγισίας καθώς και στην ενίσχυση της δύναμης και της αντοχής. Τα παιδιά μαθαίνουν να εκτελούν σωστά πολλές κινητικές δεξιότητες μέσα από παιγνιώδεις μορφές και σταδιακά μυούνται τους κανόνες και την τεχνική των αθλημάτων.
Η Ακροβατική Γυμναστική έχει γίνει το αγαπημένο άθλημα των παιδιών τα τελευταία χρόνια. Στην ακροβατική γυμναστική επιτυγχάνεται ο συνδυασμός ακροβατικών κινήσεων που έχουν ως στόχο την ενδυνάμωση, την ισορροπία, τη δύναμη, την ευλυγισία και φυσικά την διασκέδαση και την ψυχαγωγία. Τα παιδιά εκτελούν ασκήσεις και στηρίξεις οι οποίες γίνονται κυρίως στο έδαφος και απαιτούν τον απόλυτο έλεγχο του σώματος. Κατά την διάρκεια των ασκήσεων αποκτάται εμπιστοσύνη μεταξύ της ομάδας αφού η συνεργασία είναι ο βασικός παράγοντας επιτυχίας για την σωστή εκτέλεση της άσκησης.
Στο μάθημα της μελέτης συμμετέχουν παιδιά ηλικίας 6-12 ετών. Τα παιδιά ολοκληρώνουν τα καθημερινά μαθητικά τους καθήκοντα. Μέσα από συγκεκριμένες μεθόδους μαθαίνουν να οργανώνουν τις υποχρεώσεις τους βάση προτεραιοτήτων και στη συνέχεια επιλύουν τις ασκήσεις τους. Σκοπός τους είναι να ολοκληρώσουν όλα τους τα καθήκοντα μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Η παρουσία της δασκάλας είναι κυρίως βοηθητική και καθοδηγητική. Βασικός στόχος είναι τα παιδιά να μάθουν να ολοκληρώνουν τα καθήκοντά τους μόνα τους χωρίς την επέμβαση κάποιου ενήλικα ώστε σε βάθος χρόνου να είναι προετοιμασμένα για τις επόμενες βαθμίδες. Μέσω αυτής της διαδικασίας τα παιδιά αποκτούν αυτοπεποίθηση και μαθαίνουν να συγκεντρώνονται στον στόχο τους.
Με τον χορό επιτυγχάνονται μακροπρόθεσμα οφέλη για τον οργανισμό απολαμβάνοντας την εμπειρία μιας κεφάτης ώρας, ξοδεύοντας παράλληλα θερμίδες με κινήσεις που αιχμαλωτίζουν το ενδιαφέρον μας για πάντα! Στις ηλικίες 5-6 διδάσκεται κυρίως ο χορός Zumba ενώ στις ηλικίες 7-12 οι χοροί σύγχρονο και χιπ χοπ. Σε αντίθεση με άλλα μαθήματα χορού, το πρόγραμμα της Ζumba αποτελείται από πολλές κλασικές κινήσεις, όπως του cha cha και του merengue. Οι κεφάτοι λάτιν ρυθμοί και η ζωντάνια της δασκάλας κάνουν το μάθημα διασκεδαστικό και συναρπαστικό. Μέσω του σύγχρονου χορού τα παιδιά μαθαίνουν να ελέγχουν το σώμα τους μέσα από την αναπνοή και να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους μέσα από απαλές κινήσεις. Στο χιπ χοπ τα παιδιά αναπτύσσουν αντοχή, χτίζουν ένα δυνατό μυϊκό σύστημα και βελτιώνουν την κιναισθητική ικανότητα. Η αρμονία και ο συντονισμός των κινήσεων καλλιεργούν τη μνήμη, την αντίληψη και το πνεύμα. Ο χορός ενισχύει επιπλέον την κοινωνικότητα και την εκφραστική ικανότητα ενώ παράλληλα διδάσκει το σεβασμό και αυξάνει την αυτοπεποίθηση.
Το μάθημα της μουσικής απευθύνεται σε παιδιά από 7-12 ετών. Μέσα στην τάξη ερχόμαστε σε επαφή με διάφορα μουσικά όργανα και κάνουμε τα πρώτα μας βήματα στην εκμάθηση της κιθάρας. Παράλληλα εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας με βασικές γνώσεις μουσικής προπαιδείας. Οι νοητικές λειτουργίες του εγκεφάλου (μνήμη και προσοχή) οξύνονται περισσότερο σε όσα παιδιά λαμβάνουν μουσική παιδεία. Βοηθά το παιδί να εκφράζει τα συναισθήματά του. Οι μελωδίες είναι το καλύτερο μέσο για να εξωτερικεύει τη χαρά, τη λύπη, ακόμα και τις σκέψεις ή τους προβληματισμούς του. Μαθαίνει στο παιδί να πειθαρχεί (π.χ. με τη συμμετοχή του σε μια μπάντα) και να συνεργάζεται, ενώ παράλληλα καλλιεργείται και η αυτοπεποίθηση του (αφού αισθάνεται σημαντικό για την επιτυχή απόδοση της ομάδας).
Τα μουσικά παραμύθια απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας 5-6 ετών. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος δημιουργούμε μαζί με τα παιδιά ένα παραμύθι με συγκεκριμένο θέμα και στη συνέχεια το πλαισιώνουμε με ένα δικό μας τραγούδι. Στο συγκεκριμένο μάθημα δίνουμε έμφαση στην ενίσχυση της φαντασίας μέσω της μουσικής. Η μουσική μπορεί να βελτιώσει την προσοχή των παιδιών, τον συναισθηματικό έλεγχο αλλά και να μειώσει το άγχος. Για να μάθουν μουσική τα παιδιά χρειάζονται τη φαντασία αλλά και να μπορούν να συγκεντρώνουν την προσοχή τους. Τα παιδιά αγαπούν πολύ να αναγνωρίζουν κάτι το οικείο, να αναγνωρίζουν ένα μουσικό όργανο, ένα τραγούδι. Όταν ακούν για πρώτη φορά μια μουσική μπορεί να αντιδρούν. Όμως από τη δεύτερη φορά και μετά που εξοικειώνονται με τη μουσική απολαμβάνουν την ευχαρίστηση της μουσικής. Η μουσική είναι σημαντική για τα παιδιά αλλά και τους ενήλικες γιατί είναι ήχος και συναίσθημα μαζί, έκφραση του ανθρώπου και επικοινωνία με τους άλλους.
Βασικός στόχος της ραπτικής είναι να αναπτύξουν τα παιδιά την λεπτή τους κινητικότητα αλλά και τη δημιουργικότητά τους. Τα παιδιά μαθαίνουν να ελέγχουν τα δάχτυλά τους κρατώντας μικρές χάντρες και κουμπιά και περνώντας τις κλωστές μέσα σε βελόνες και υφάσματα. Παράλληλα, τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από τη ραπτική διάφορες τεχνικές ραψίματος, κεντήματος και πλεξίματος και εξασκούνται στην εφαρμογή τους. Με τη δραστηριότητα αυτή αναπτύσσεται η επιμονή και η υπομονή των παιδιών. Έχοντας αυτά ως στόχους τα παιδιά μαθαίνουν να κάνουν κόμπους, να ξεκινούν και να τελειώνουν το έργο τους ασφαλίζοντας τις κλωστές τους και να εφαρμόζουν υφάσματα στα τελάρα ραπτικής τους με στόχο τη δημιουργία διακοσμητικών πάνω σε υφάσματα, τη δημιουργία σουβέρ, κασκόλ και άλλων διακοσμητικών.
Τα παιδιά κάθε ηλικίας απολαμβάνουν την ανάγνωση και τη δημιουργία των κόμικς καθώς περιέχουν ήρωες και ιστορίες αγαπητές σε αυτά. Έτσι, πολύ εύκολα τραβούν την προσοχή και το ενδιαφέρον των παιδιών. Παράλληλα μέσα από τα κόμικς και την ανάγνωσή τους επιτυγχάνεται η κοινωνικοποίηση των παιδιών, προωθείται η συνεργασία και η ανταλλαγή απόψεων, αναπτύσσεται η φαντασία τους και η δημιουργικότητά τους. Επίσης, μέσα από την επαφή με τα κόμικς διευρύνονται οι γνωστικοί ορίζοντες, η φιλομάθεια των παιδιών και καλλιεργούν τον προφορικό και γραπτό τους λόγο συνδυάζοντας έτσι γνώση και ψυχαγωγία. Έχοντας τα παραπάνω ως άξονα, στη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διάφορα κόμικς, διαβάζουν και συζητούν τι τους αρέσει και τι θα άλλαζαν. Επιπλέον, είτε χρησιμοποιώντας λογισμικά στο Διαδίκτυο είτε χειρόγραφα, δημιουργούν τους δικούς τους ήρωες και ηρωίδες και τις δικές τους μικρές ιστορίες κόμικ.
Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι μαθαίνουν να συνεργάζονται, να παρατηρούν και να εφαρμόζουν κανόνες με έναν διασκεδαστικό τρόπο χωρίς να αισθάνονται ότι μαθαίνουν. Με τα παιχνίδια στρατηγικής οξύνεται η παρατηρητικότητα των παιδιών, μαθαίνουν να κάνουν υποθέσεις και να διεξάγουν λογικά συμπεράσματα. Σε ορισμένες περιπτώσεις έρχονται αντιμέτωπα με την ανάπτυξη επιχειρηματολογίας ή με την ανάγκη επίλυσης προβλημάτων τα οποία συναντούν και στην καθημερινότητά τους. Προσπαθώντας λοιπόν να παίξουν το εκάστοτε παιχνίδι αποκτούν εφόδια και δεξιότητες αναγκαίες για τη ζωή τους όπως οι τρόποι επίλυσης προβλημάτων, η επιμονή και η ανάπτυξη λογικών επιχειρημάτων. Στα πλαίσια της δραστηριότητας αυτής τα παιδιά γνωρίζουν παιχνίδια στρατηγικής (ομαδικά ή ατομικά), ανταλλάσσουν απόψεις και ορισμένες φορές δημιουργούν τα δικά τους παιχνίδια από την αρχή ή αλλάζοντας κανόνες υπαρχόντων παιχνιδιών.
Τα παιδιά στο συγκεκριμένο μάθημα έρχονται σε επαφή με την τέχνη του ψηφιδωτού. Έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τα δικά τους σχέδια από μικρά τετράγωνα κομματάκια χαρτονιού. Άλλοτε χρησιμοποιώντας μόνο τη φαντασία τους και άλλοτε αντιγράφοντας κάποιο γνωστό έργο τέχνης, τα παιδιά επιλέγουν τα χρώματα των χαρτονιών, τα κόβουν και να τα κολλάνε με τέτοιο τρόπο ώστε να φτιάξουν μοναδικά σχέδια γεμάτα χρώματα και φαντασία.
Τα παιδιά στη φιλαναγνωσία θα έρθουν σε επαφή με το μαγικό κόσμο των βιβλίων σε μια προσπάθεια να διευρυνθεί η φαντασία τους και να ενισχυθεί η αγάπη τους για τα βιβλία και τη λογοτεχνία. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων μελετούν συγκεκριμένους συγγραφείς που ειδικεύονται στην παιδική λογοτεχνία μαθαίνοντας παράλληλα τη διαδικασία έκδοσης ενός βιβλίου. Σκοπός είναι τα παιδιά στο τέλος να φτιάξουν το δικό τους βιβλίο.
Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα τα παιδιά χρησιμοποιούν κυρίως τη φαντασία τους και μέσα από μια θεματική που είτε τους δίνετε είτε την διαλέγουν μόνα τους, δημιουργούν μοναδικές, περίεργες και ξεχωριστές ιστορίες φαντασίας με κόσμους άλλοτε υπαρκτούς και άλλοτε φανταστικούς. Στη συνέχεια, κάθε ιστορία είτε αποτυπώνεται μέσα από πολλές ζωγραφιές σε ένα μεγάλο χαρτόνι στο οποίο αναγράφεται ο τίτλος της εκατοστέ ιστορίας είτε δραματοποιείται και την αναβιώνουν τα παιδιά χρησιμοποιώντας μόνο τη φαντασία τους. Στόχος του μαθήματος είναι η ενίσχυση της φαντασίας των παιδιών και η κοινωνικοποίηση τους καθώς συνθέτουν ομαδικά ένα δικό τους έργο.
Η αρχιτεκτονική συνδυάζει την τέχνη και την επιστήμη. Τα βασικά στοιχεία της είναι η δομή και η σύνθεση, τα οποία συντελούν στην δημιουργία μιας ολοκληρωμένης κατασκευής. Τα παιδιά μέσα από αυτή την διαδικασία προσεγγίζουν τόσο την αρχιτεκτονική οικείων κτιρίων όσο και την δομή της γειτονιάς τους ή της πόλης τους μέσα από την πολεοδομική της υπόσταση και κατ’ επέκταση την εναρμόνισή της με το περιβάλλον. Επίσης με την βοήθεια οπτικοακουστικού υλικού μπορούν να μάθουν πληροφορίες για την ιστορία ποικίλων διάσημων κτισμάτων (π.χ. Παρθενώνας, πύργος του Άιφελ κτλ.). Μέσα από ατομικά αλλά και ομαδικά παιχνίδια και κατασκευές τα παιδιά ανακαλύπτουν τον κόσμο με τις αισθήσεις τους και στην συνέχεια με την φαντασία τους και την δημιουργικότητά τους τον αναπαριστούν. Αυτή η δραστηριότητα έχει ως στόχο να βοηθήσει τα παιδιά να αποκτήσουν συνθετική και μαθηματική σκέψη καθώς και τρισδιάστατη αντίληψη. Εξοικειώνονται και αναγνωρίζουν την εφαρμογή της γεωμετρίας και των μαθηματικών παντού γύρω τους. Επιπρόσθετα καλλιεργούν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες και μαθαίνουν να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους για την δημιουργία ενός κοινού έργου. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά γίνονται μικροί αρχιτέκτονες και πιστεύουν στους εαυτούς τους και στις ικανότητες τους.
Το παιχνίδι είναι μια βασική αναπτυξιακή δραστηριότητα. Μπορεί να είναι δομημένο και ελεύθερο. Στόχος του είναι η ψυχαγωγία, η κοινωνικοποίηση, η ανάπτυξη της φαντασίας αλλά και η εκπαίδευση των παιδιών. Τα παιχνίδια ευρηματικότητας απαρτίζονται από δομημένες και ελεύθερες δραστηριότητες. Πιο συγκεκριμένα δίνεται στα παιδιά μια θεματική και οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να τα προτρέψουν να σκεφτούν παιχνίδια με βάση αυτή, χρησιμοποιώντας την φαντασία τους. Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να παίξουν τα δικά τους παιχνίδια και παράλληλα να θέσουν τους δικούς τους κανόνες.
Η ρητορική ή αλλιώς η γλώσσα των φιλοσόφων είναι βαθιά συνδεδεμένη με την κοινωνία μας από πολύ παλιά. Στο μάθημα της ρητορικής στα παιδιά δίνεται ένα θέμα προς συζήτηση και αυτά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Κάθε ομάδα θα πρέπει να πάρει θετική ή αρνητική θέση απέναντι στο θέμα και να υποστηρίξει αυτή την θέση. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την κριτική σκέψη των παιδιών, να ανοίξουν οι πνευματικοί τους ορίζοντες καθώς και να αποκτήσουν εν συναίσθηση επειδή καλούνται να υποστηρίξουν απόψεις με τις οποίες μπορεί να μην συμφωνούν. Είναι ένα μάθημα που κατά βάση ενισχύει την αυτοπεποίθηση και προάγει έναν ισχυρό χαρακτήρα.
Η οργάνωση και ο προγραμματισμός είναι δύο έννοιες πολύ συχνά συνυφασμένες με την επιτυχία. Το σύνολο των ενεργειών μας καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την επίτευξη των στόχων μας. Στο συγκεκριμένο μάθημα τα παιδιά μαθαίνουν πως λειτουργεί η σύγχρονη κοινωνία μέσα από προσομοίωση καθημερινών προβλημάτων που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιο άτομο στην καθημερινότητα όπως η θέρμανση ενός σπιτιού. Τα παιδιά καλούνται να βρουν λύσεις στο πρόβλημα μέσα από την οργάνωση και τον προγραμματισμό ενώ παράλληλα γνωρίζουν τις ανάγκες, τις υποχρεώσεις και τα προβλήματα που έχουν οι άνθρωποι ως πολίτες μιας κοινωνίας. Στόχος του μαθήματος είναι τα παιδιά να αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια για την μετέπειτα ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο ως ενήλικες καθώς και η πολύπλευρη κατανόηση της επιτυχής επίτευξης των ατομικών και ομαδικών στόχων.
Μέσω του μαθήματος Εισαγωγή στην ρομποτική τα παιδιά θα έρθουν σε μία πρώτη επαφή με τον προγραμματισμό και την κατασκευή ενός ηλεκτρονικού συστήματος. Σκοπός του μαθήματος είναι τα παιδιά μέσω της βιωματικής μάθησης να αρχίσουν πλέον να κατανοούν απλές λειτουργίες μηχανών και αυτοματισμού, καθώς και την χρησιμότητά τους στην καθημερινότητα. Έτσι, η ενότητα αυτή θα αποτελέσει ένα εργαλείο για τη συνεχή ενημέρωση των παιδιών σχετικά με τις τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις.
Ύστερα από την ένταξη του σχολείου μας στα Αειφόρα Σχολεία, προστέθηκε στο πρόγραμμα διδασκαλίας και η ενότητα: «Τα μονοπάτια της Φύσης». Σκοπός του μαθήματος είναι μέσω της βιωματικής μάθησης τα παιδιά να εξερευνήσουν διάφορα στοιχεία της φύσης. Επομένως με νέες εμπειρίες, εικόνες και ερεθίσματα, τα παιδιά θα καλλιεργήσουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση. Οι δραστηριότητες θα πραγματοποιούνται κυρίως στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και ο κήπος. Έτσι θα δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά να παρατηρούν και να συζητάμε για ποικίλα βότανα και αρωματικά φυτά που υπάρχουν.
Η τεχνολογία προέρχεται από τις λέξεις τέχνη και λόγος. Είναι ένας όρος που εμπεριέχει μεθόδους, τεχνικές και δεξιότητες για την παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών που βελτιώνουν την ζωή των ανθρώπων. Μέσα από αυτό το μάθημα δηλαδή τα παιδιά θα γνωρίσουν σπουδαίες εφευρέσεις και κατασκευές από την αρχαιότητα αλλά και από τις μεταγενέστερες χρονικές περιόδους που δημιουργήθηκαν για να διευκολύνουν την ζωή μας. Θα κατανοήσουν την χρησιμότητα τους αλλά και την συμβολή τους στην πρόοδο και την εξέλιξη των κοινωνιών στην πορεία του χρόνου. Θα εντοπίσουν τους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία επηρέαζε και επηρεάζει την ζωή των ανθρώπων. Το κομμάτι του πολιτισμού είναι εξίσου σημαντικό και άμεσα συνδεδεμένο με την τεχνολογία καθώς σηματοδοτεί την ταυτότητά μας. Τα παιδιά περνώντας στο κομμάτι του πολιτισμού θα ξεναγούνται σε ψηφιοποιημένα μουσεία αρχαιολογικά και λαογραφικά. Θα παρατηρήσουν τα εκθέματα και θα μάθουν για τα ήθη, τα έθιμα και τις συνήθειες των ανθρώπων παλαιότερα. Θα εντοπίσουμε στοιχεία διαφορετικών πολιτισμών από ποικίλες χώρες. Τέλος θα μάθουν για τα μνημεία που έκαναν τον ελληνικό πολιτισμό γνωστό σε όλο τον κόσμο.
Τα μυθομπερδέματα είναι ένα μάθημα που έχει ως κύριο στόχο την ψυχαγωγία των παιδιών με ποικίλους τρόπους. Με το κατάλληλο οπτικοακουστικό υλικό τα παιδιά θα γνωρίσουν την τέχνη του κουκλοθέατρου αλλά και του θεάτρου σκιών. Θα παρακολουθήσουν διαδραστικές παραστάσεις από την εκπαιδευτικό και στην συνέχεια θα αναπαραστήσουν τόσο γνωστές όσο και τις δικές τους ιστορίες. Θα ευαισθητοποιηθούν σε σχέση με την διαφορετικότητα και την διαπολιτισμική εκπαίδευση. Θα δημιουργήσουν κούκλες με απλά υλικά και θα τις χρησιμοποιήσουν στην αναπαράσταση των ιστοριών τους. Ακόμη θα γνωρίσουν πολλές σημαντικές στιγμές και ιστορίες της μυθολογίας που αφήνουν την φαντασία τους ελεύθερη να δημιουργήσει εικόνες αλλά και συναισθήματα για τον κόσμο της μυθολογίας που αποτελεί την απαρχή της ιστορίας και είναι άμεσα συνδεδεμένη με αυτήν.
Οι εικαστικές τέχνες οξύνουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών και τα βοηθούν στην έκφραση των συναισθημάτων. Τα παιδιά στο συγκεκριμένο μάθημα ασχολούνται με το σχέδιο, τα χρώματα, τις μείξεις των χρωμάτων και με διάφορες τεχνικές ζωγραφικής. Επίσης, μέσα από πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό έρχονται σε επαφή με σημαντικούς ζωγράφους καθώς και το έργο τους. Μαθαίνουν για ρεύματα όπως ο κυβισμός, ο ρεαλισμός, ο ιμπρεσιονισμός και ο πουαντιγισμός και τα συνδέουν με τους κυριότερους εκπροσώπους τους. Μέσα από την ενασχόληση τους με τα ρεύματα μελετούν πασίγνωστα έργα ζωγράφων, τεχνικές που αυτοί χρησιμοποιούν και προσπαθούν να τα αποδώσουν με το δικό τους τρόπο. Τέλος, στο μάθημα αυτό το χρώμα έχει κύριο ρόλο. Τα παιδιά μαθαίνουν για τον κύκλο των χρωμάτων και έχουν την ευκαιρία να φτιάξουν δικές τους μοναδικές αποχρώσεις, αναμειγνύοντας τα βασικά χρώματα, για να ντύσουν τα έργα τους.
Η τέχνη του ORIGAMI ή αλλιώς “Ιαπωνική Χαρτοδιπλωτική“ είναι άμεσα συνυφασμένη με την Ιαπωνική κουλτούρα. Πρόκειται για το καλλιτεχνικό δίπλωμα ενός χαρτιού το οποίο καταλήγει σε κάποια αναπαράσταση αλλά χωρίς να επιτρέπεται το κόψιμό του. Χρησιμοποιώντας την τέχνη αυτή αλλά και κάνοντας άλλες διπλώσεις με χαρτί τα παιδιά δημιουργούν χρησιμοποιώντας το πιο απλό υλικό, το χαρτί. Στόχος είναι η ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους και η όξυνση της λεπτής τους κινητικότητας. Παράλληλα τα παιδιά μαθαίνουν να ακολουθούν οδηγίες και να παρατηρούν ώστε να τις εκτελέσουν ορθά τις διάφορες διπλώσεις.
© Copyright 2021 – Artwise Productions