Τμήματα

Σε αυτή την τρυφερή ηλικία πρωταρχικό μας μέλημα είναι το παιδί να αναπτύξει μια σχέση εμπιστοσύνης με τις παιδαγωγούς που αναλαμβάνουν την φροντίδα και την ψυχαγωγία του. Ο δεσμός αυτός δημιουργείται καθώς οι παιδαγωγοί καλύπτουν τις βιολογικές ανάγκες του παιδιού, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στην συναισθηματική και σωματική επικοινωνία που αναπτύσσει το μικρό παιδί από τις πρώτες στιγμές της ζωής του. Είναι η πρώτη φορά που το παιδί θα βρεθεί μόνο του σε ένα καινούριο περιβάλλον, γι αυτό δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην διαδικασία της προσαρμογής και επιδιώκουμε να νιώσει όσο το δυνατόν πιο άνετα και οικεία.

Καλύπτουμε τις φυσικές ανάγκες για υγιεινή διατροφή, υπεύθυνη καθαριότητα, ήρεμο ύπνο και ακολουθούμε ένα δημιουργικό παιχνιδιάρικο πρόγραμμα με ελεύθερες και παιδαγωγικά σχεδιασμένες δραστηριότητες γλώσσας, μουσικής, κίνησης, εικαστικών, κουκλοθεάτρου, αισθήσεων κ.ά. Σταδιακά, όσο ο λόγος του παιδιού αρχίζει να εξελίσσεται στοχεύουμε στην ανάπτυξη της κοινωνικότητας και της αυτονομίας του. Η μέρα των μικρών παιδιών κυλάει σε κλίμα ηρεμίας και ασφάλειας σε ένα οικείο περιβάλλον , όπου το παιχνίδι γίνεται γνώση αλλά και απόλαυση για τους μικρούς μας φίλους!

 

Στο Μεταβρεφικό τμήμα παρέχουμε τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να νιώθουν χαρούμενα και ασφαλή. Η αγάπη, η στοργή, η φροντίδα και η τρυφερότητα των έμπειρων παιδαγωγών μας ενισχύει την ομαλή μετάβαση του παιδιού από την οικογένεια στη σχολική κοινότητα. Κάθε παιδί προετοιμάζεται και ενθαρρύνεται για να ενταχθεί σαν ισότιμο μέλος στη μικρή κοινωνική ομάδα του σχολείου.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ακολουθεί μια ενιαία μεθοδολογική προσέγγιση που στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού και βασίζεται στη βιωματική εμπειρία, το παιχνίδι και την ανακάλυψη. Μαθαίνουν παίζοντας και αναπτύσσουν τον λόγο, την αδρή και λεπτή κινητικότητά τους και την αντιληπτική τους ικανότητα. Επιπρόσθετα, σε αυτό το ηλικιακό επίπεδο τα παιδιά προσπαθούν να αυτονομηθούν και να καλύψουν μόνα τους τις βιολογικές τους ανάγκες. Ακόμα, αποκτούν τους πρώτους τους φίλους και μέσα από ομαδικά- θεατρικά παιχνίδια αυξάνουν την αυτοπεποίθηση τους και κοινωνικοποιούνται. Μαθαίνουν να συνυπάρχουν αρμονικά σε μία ομάδα, να ακολουθούν απλές οδηγίες και  να τηρούν κανόνες.  Σε αυτή την πρώιμη ηλικία τα παιδιά εξερευνούν το περιβάλλον τους  μέσα από διασκεδαστικά παιχνίδια και ανακαλύπτουν τις ικανότητες και τις δυνατότητες τους!

Σε αυτή την ηλικία τα παιδιά είναι έτοιμα να μάθουν και να κατανοήσουν τον κόσμο γύρω τους μέσα από τα σωστά ερεθίσματα, που οξύνουν τις αισθήσεις τους, και να δώσουν απαντήσεις σε πάρα πολλές απορίες τους. Έχοντας κατακτήσει τα πρώτα στάδια της αυτοεξυπηρέτησης, τα παιδιά καλούνται να λειτουργήσουν μέσα σε μία ομάδα, συλλογικά, με κανόνες συνεργασίας και συμπεριφοράς και να αισθανθούν ενεργά μέλη της. Μέσα από τις δραστηριότητες στοχεύουμε στην προσέγγιση της γνώσης αλλά και στην προσωπική κοινωνικο-συναισθηματική τους εξέλιξη.

Σε αυτό το ηλικιακό επίπεδο, αναβαθμίζεται το γνωστικό μέρος του προγράμματος. Συνεχίζει να εμπλουτίζεται ο λόγος, να εξελίσσεται η προμαθηματική σκέψη και η λεπτή – αδρή κινητικότητα αλλά παράλληλα δίνουμε μεγάλη έμφαση  και στην κατάκτηση οπτικοκινητικού συντονισμού, στην γνωριμία  και μελέτη του περιβάλλοντος (φυσικού, τεχνητού και ανθρώπινου) και στην συναισθηματική αγωγή (αναγνώριση των συναισθημάτων τους και σεβασμό προς τα συναισθήματα των άλλων, εκμάθηση και χρήση ευγενικών λέξεων κ.α). Τέλος, εξελίσσεται η δημιουργικότητα των παιδιών μέσα από δράσεις εικαστικών, θεατρικού παιχνιδιού, μουσικής, κινητικών αυτοσχεδιασμών κ.α

Από την ηλικία των τεσσάρων ετών τα παιδιά εντάσσονται πλέον στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Το τμήμα των Προνηπίων λειτουργεί με άδεια του Υπουργείου Παιδείας και ακολουθεί το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Τα παιδιά αυτής της ηλικίας ανακαλύπτουν τη μοναδικότητά τους, τις δυνατότητες επικοινωνίας και έκφρασης και ετοιμάζονται για το Νηπιαγωγείο. Ταυτόχρονα, αναπτύσσουν την αυτοεκτίμηση τους, και την κοινωνικότητά τους δημιουργώντας τις πρώτες σταθερές φιλίες. Σταδιακά,  ωριμάζουν πνευματικά και καλλιεργείται  η δημιουργικότητά τους μέσα σε ένα περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα . Με το κατάλληλο παιδαγωγικό πρόγραμμα, προσαρμοσμένο στην ηλικία των παιδιών, φροντίζουμε για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους, δίνοντας έμφαση στην ενεργητική και βιωματική μάθηση.

Το πρόγραμμα ακολουθεί τη δομή του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών του Υπουργείου Παιδιάς, σύμφωνα με το οποίο προωθείται η οργάνωση δραστηριοτήτων που συνδέονται με διαφορετικούς γνωστικούς και αναπτυξιακούς τομείς. Αρχίζουν οι πρώτες εφαρμογές του Γραμματισμού, που μυεί τα παιδιά στην ανάγνωση και τη γραφή. Παράλληλα, η ενασχόληση με τα Μαθηματικά στοχεύει τόσο στην αναγνώριση – χρήση των αριθμών όσο και  στο να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι μέσα από την κατηγοριοποίηση, τη συσχέτιση, την ταξινόμηση, μπορούμε να ερμηνεύσουμε τον κόσμο που μας περιβάλλει και, σκεπτόμενοι λογικά, να επιλύουμε προβλήματα. Ακόμα, συνεχίζει η εξερεύνηση του περιβάλλοντος μέσα από την παρατήρηση, τις βιωματικές δραστηριότητες, τα πειράματα, ,τις εξορμήσεις κ.α. Όσον αφόρα την συναισθηματική αγωγή πλέον επιδιώκουμε την κατάκτηση της ενσυναίσθησης και την εκμάθηση τρόπων διαχείρισης συναισθημάτων έτσι ώστε να μπορέσουν τα παιδιά να χτίσουν ισορροπημένες κι αρμονικές σχέσεις   με  τους φίλους τους. Τέλος, σε αυτή την ηλικιακή βαθμίδα δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι καλλιτεχνικές δραστηριότητες, οι δραστηριότητες αγγλικής γλώσσας, φυσικής αγωγής αλλά και η πρώτη επαφή των παιδιών με την τεχνολογία.

Το Νηπιαγωγείο λειτουργεί με άδεια του Υπουργείου Παιδείας και ακολουθεί το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Από εδώ ξεκινά η σχολική πορεία των παιδιών που θα οδηγήσει στις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης και δικό μας μέλημα είναι να φροντίσουμε ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα πνευματικά, συναισθηματικά και  παιδαγωγικά, για να διανύσουν αυτή την πορεία όσο πιο ομαλά και επιτυχημένα γίνεται. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση και αξία στη συναισθηματική νοημοσύνη, θέτουμε ως κεντρικό στόχο της σχολικής μας ζωής την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, δεξιοτήτων επικοινωνίας, αναγνώρισης και διαχείρισης των συναισθημάτων, καθώς και την καλλιέργεια των εννοιών του σεβασμού, της ομαδικότητας και της συνεργασίας. Οι δραστηριότητές μας προάγουν την ανάληψη πρωτοβουλιών, τον διάλογο, την αλληλεγγύη και την καλλιέργεια της φαντασίας. Ακόμη, προάγουμε την αγάπη για την γνώση και μέσα από ένα κλίμα συνεργασίας προωθούμε την αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών και παιδαγωγών άλλα και των συμμαθητών μεταξύ τους. Παρέχοντας στα παιδιά την κατάλληλη διαπαιδαγώγηση, μαθαίνουν να επιλύουν μόνα τους τα προβλήματα που προκύπτουν στην καθημερινή ζωή και να χρησιμοποιούν μεθόδους όπως η ομαδική έρευνα και η μελέτη για την εύρεση απαντήσεων, διευρύνοντας έτσι τους ορίζοντές τους.

Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων στοχεύει στην προετοιμασία για το Δημοτικό, με έμφαση στην προσέγγιση της γραφής, της ανάγνωσης και των μαθηματικών. Οι μαθησιακές περιοχές που καλύπτονται είναι: γλώσσα (ελληνική – αγγλική), μαθηματικά, μελέτη περιβάλλοντος (φυσικό – ανθρωπογενές), φυσικές επιστήμες, δημιουργία και έκφραση μέσα από τις τέχνες, φυσική αγωγή, τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών (Τ.Π.Ε). Οι εκπαιδευτικοί μέθοδοι που εφαρμόζονται και βοηθούν στην ανάπτυξη των παραπάνω περιοχών είναι οι εξής:

  • Διαθεματική Προσέγγιση της γνώσης: Όλες οι θεματολογίες που δουλεύονται έχουν ως γνώμονα την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Επομένως, χρησιμοποιείται η πολύπλευρη διερεύνηση και μελέτη του εκάστοτε θέματος και υλοποιείται η ανάλυσή του μέσα από όλες τις πτυχές που μπορούν να προκύψουν κατά την ενασχόλησή μας με αυτό.
  • Αναδυόμενος Γραμματισμός : Τα παιδιά μέσα από παιχνίδια και βιωματικές δραστηριότητες, κατανοούν τον μηχανισμό της ανάγνωσης και της γραφής.
  • Project (Σχέδιο Εργασίας): Η μέθοδος του σχεδίου εργασίας στηρίζεται στη βιωματική, συνεργατική και πολύπλευρη προσέγγιση της γνώσης, με αφετηρία τα ενδιαφέροντα των παιδιών που προκύπτουν από την καθημερινότητα.
  • STEM: Μία διεπιστημονική προσέγγιση στη μάθηση, όπου οι έννοιες παρουσιάζονται στα πλαίσια πραγματικών προβλημάτων. Μία προσέγγιση, όπου τα παιδιά εφαρμόζουν την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα που αναδεικνύουν συνδέσεις μεταξύ τους και συμβάλλουν στην εμπειρική κατάκτηση της γνώσης.
  • Ολική Μέθοδος: Σύμφωνα με αυτή το παιδί ξεκινάει από την αναγνώριση των λέξεων και τη σύνδεση του κάθε σχεδίου με την αντίστοιχη έννοια. Η ανάλυση σε συλλαβές και γράμματα ακολουθεί, και σε μεγάλο βαθμό πραγματοποιείται αβίαστα από το ίδιο το παιδί.